SRS Onderdeel vervangen / inspecteren na activering
OPMERKING: Voordat u SRS-reparaties uitvoert, moet u op DTC's controleren via de HDS SRS-menumethode; kijk in de index probleemoplossing met DTC voor de geactiveerde onderdelen die minder in het oog vallen zoals gordelspanners, botsingssensors voor en zijairbagsensors, enz.
Vervang de volgende onderdelen na een botsing waarbij de gordelspanners werden geactiveerd:
- SRS-eenheid
- Gordelspanners
- Buitenste heupgordelspanner
- Frontale botsingssensors
Vervang de volgende onderdelen na een botsing waarbij de buitenste gordelspanner aan de rechterkant werd geactiveerd:
- SRS-eenheid
- Gordelspanners
- Buitenste heupgordelspanner
- Frontale botsingssensors
Vervang na een botsing waarin de voorairbag(s) zijn geactiveerd, de volgende onderdelen:
- SRS-eenheid
- Geactiveerde airbag(s)
- Gordelspanners
- Buitenste heupgordelspanner
- Frontale botsingssensors
Vervang na een botsing waarin de zijairbag(s) zijn geactiveerd, de volgende onderdelen:
- SRS-eenheid
- Geactiveerde zijairbag(s)
- Zijdelingse botsingssensor(s) (1e) voor de zijde(n) die is (zijn) geactiveerd
- Bekledingklemmen van de rugleuning
- Compleet stoelframe
Vervang na een botsing waarin de zijgordijn airbag(s) zijn geactiveerd, de volgende onderdelen:
- SRS-eenheid
- Geactiveerde zijgordijn airbag(s)
- Zijdelingse botsingssensor(s) (1e) voor de zijde(n) die is (zijn) geactiveerd
- Zijdelingse botsingssensor(s) (1e) voor de zijde(n) die is (zijn) geactiveerd
- Dakafwerking
- Bovenafwerking van middenstijl
- Afwerking van achterste dakstijl boven
- Handgreep voor
- Tweede handgreep
- Alle betreffende afwerkingsklemmen
- Zonnescherm
Na een gemiddelde of zware zij- of staartbotsing, inspecteren op beschadiging van de zijgordijn airbag of andere betrokken onderdelen. Vervang, afhankelijk van de mate van beschadiging, de onderdelen.
Afwerking van voorste dakstijl
Afwerking van middenstijl
Afwerking van achterste dakstijl
Bekijk tijdens het repareren de volgende gebieden grondig:
- Inspecteer alle SRS-kabelbomen. Vervang alle beschadigde bedradingen. Niet repareren.
- Controleer de kabelhaspel op schade door oververhitting. Vervang de kabelhaspel als er schade is.
Nadat het voertuig volledig is gerepareerd, de contactschakelaar op AAN (II) zetten. Het SRS-systeem is in orde als het SRS-controlelampje 6 seconden brandt en dan weer uit gaat. Als het controlelampje niet goed werkt, gebruik dan de HDS SRS-menumethode om de DTC('s) te lezen. Kunt u geen code opvragen, ga dan naar Storingzoeken in SRS-controlelampje circuit.
Dakbekleding/stijlafwerking overlap controleren en afstellen
Om te voorkomen dat de zijgordijn airbag per ongeluk wordt geactiveerd en de stijlafwerking beschadigd, moet de overlap tussen de dakbekleding en de stijlafwerking minder zijn dan 15 mm. Voer het volgende uit om de overlap te controleren:
1. | Monteer de dakbekleding (A) en de stijlafwerking (B).
|
2. | Gebruik afplaktape op de dakbekleding en markeer de bovenste rand van elke stijlafwerking.
|
3. | Verwijder de stijlafwerking en meet de overlap van de dakbekleding.
- Als de overlap minder is dan 15 mm, de tape verwijderen en de lijstafwerking monteren.
- Als de overlap 15 mm of meer is, ga dan naar 4.
|
4. | Snij de dakbekleding voorzichtig af met een mes waardoor de overlap minder dan 15 mm is.
|
5. | Verwijder de tape en monteer de lijstafwerking.
|