Storing zoeken in het MICU

OPMERKING: Alleen gebruiken als er geen HDS is.

Beschrijving van het systeem


Testmodus 1


De B-CAN communicatielijn kan worden gecontroleerd door de testmodus 1; de plafondverlichting geeft door middel van een knipperpatroon een storingscode aan.

Testmodus 2


Testmodus 2 kan de schakelaar controleren en de sensorcircuits die zijn verbonden met de MICU. Sommige schakelaars en sensorcircuits die zijn verbonden met de meterregeleenheid (toeren) en de afstandbediening voor de regeleenheid van de startblokkering kunnen ook controleren wanneer de B-CAN lijn normaal is.

 

Testmodus 1


Benodigd speciaal gereedschap
MPCS-kortsluitstekker (  07WAZ-0010100)
 



1.Controleer de zekering nr. 16 (15 A) in de zekering/relaiskast onder de motorkap en de zekering nr. 10 (7,5 A) in de zekering/relaiskast onder het dashboard. Is de zekering doorgebrand, zoek en corrigeer de oorzaak en vervang vervolgens de zekering.

2.Verwijder de onderste afdekking van het dashboard.

3.Zet de schakelaar van de plafondverlichting op de stand ‘‘DEUR" (midden). Sluit alle portieren. Zet de contactschakelaar AAN (II). Is de veiligheidsriem van de bestuurder niet vastgemaakt dan gaat de pieper.

4.Sluit de MPCS-kortsluitstekker (A) aan op de MICU-servicestekker (B) en zet de schakelaar (C) aan.

 

5.Na vijf seconden moet de plafondverlichting voor twee seconden aangaan en dan een keer knipperen voor 0,2 seconden. Dit geeft aan dat u in Modus 1 van de zelfdiagnosefunctie bent.

OPMERKING: Gaat de plafondverlichting niet aan en knippert die niet, controleer dan of het SCS-circuit goed werkt.

6.Ongeveer een seconde na stap vijf knippert de plafondverlichting en geeft de verlichting de storingscode aan; de verlichting herhaalt de storingscode om de drie seconden. Als er meer dan één DTC is, geeft het systeem deze aan in een oplopende volgorde, te beginnen bij de DTC met de laagste numerieke waarde. Verricht storingzoeken op de DTC's zoals hierna aangegeven:

DTC Oorzaak en storingzoeken 
De MICU kan geen signalen ontvangen die worden verzonden van de MICU zelf (om de zendende signalen te controleren) of de MICU kan geen signalen ontvangen afkomstig van de meterregeleenheid (toeren). Is er alleen maar storingscode 1 aangegeven, monteer een voor een beslist goede meterregelmodule (toeren) en een MICU, in deze volgorde, en controleer opnieuw op de storingscode na iedere vervanging. 


Hoe kunt u de testmode 1 verlaten


OPMERKING: Om de testmode 1 te verlaten moet u de kortsluitingschakelaar van de MICU langer dan tien seconden uitzetten of de contactschakelaar UIT zetten.

Testmodus 2


1.Terwijl u in testmode 1 bent, moet u de kortsluitingschakelaar van de MPCS (A) voor vijf tot tien seconden uitzetten en de schakelaar daarna weer aan zetten.

 

2.De plafondverlichting moet voor twee seconden aangaan en dan twee keer knipperen met een tussenpoos van 0,2 seconden. Het systeem is nu overgegaan van testmodus 1 naar testmodus 2.

3.Terwijl u in testmodus 2 bent, bedien de schakelaars in de onderstaande tabel. Als het circuit in orde is, knippert de plafondverlichting een keer. Als het circuit defect is, knippert de plafondverlichting niet.

  • Knippert de plafondverlichting niet zelfs als een schakelaar wordt bediend, controleer dan twee of drie andere circuits van de tabel. Knippert de plafondverlichting voor ieder circuit, dan zijn de extra circuits in orde; repareer het circuit met de kortsluiting of draadbreuk dat niet door de test kwam in 3.
  • Knippert de plafondverlichting niet meer, dan betekenen al deze gestoorde circuits dat de regeleenheid defect is zonder een storingscode af te geven. Test nog een paar andere circuits. Komen zij ook niet door de test, voer dan de invoertest uit van de MICU. Als alle invoertesten in orde zijn, vervang de MICU of meterregelmodule (toeren) dan een voor een door een goed werkend exemplaar en controleer de werking opnieuw. Werkt het systeem juist, dan is het vervangen onderdeel defect; vervang dit.

Slotschakelaar bestuurdersportier (ONTGRENDELEN) MIST-schakelaar van de ruitenwissers voor 
Slotschakelaar bestuurdersportier (VERGRENDELEN) Schakelaar Ruitensproeier voorruit 
Slotknopschakelaar bestuurdersportier (ONTGRENDELEN) Regelaar intervallen ruitenwissers 
Slotknopschakelaar bestuurdersportier (VERGRENDELEN) Schakelaar richtingaanwijzer (LINKS) 
Slotcilinderschakelaar bestuurdersportier (ONTGRENDELEN) Schakelaar richtingaanwijzer (RECHTS) 
Slotcilinderschakelaar bestuurdersportier (VERGRENDELEN) Schakelaar alarmknipperlichten 
Vergrendelschakelaar van voorpassagiersportier (UNLOCK) Koplampschakelaar (AAN) 
Vergrendelschakelaar van voorpassagiersportier (LOCK) Koplampschakelaar (UIT) 
Schakelaar van portiervergrendelingsknop (ONTGRENDELEN) aan passagierszijde voor Verlichtingschakelaar 
Slotknopschakelaar linker achterportier (ONTGRENDELEN) Dimschakelaar 
Slotknopschakelaar rechter achterportier (ONTGRENDELEN) Doorloopschakelaar 
Schakelaar bestuurdersportier Motorkapschakelaar (met beveiliging) 
Schakelaar passagiersportier voor Rempedaalstandschakelaar 
Schakelaar linker achterportier Achterklep handgreepschakelaar 
Schakelaar rechter achterportier  Mistlampschakelaar voor 
Achterklepslotschakelaar Schakelaar mistlamp achter 
Audioschakelaar Contactsleutelschakelaar 
HO/LA-schakelaar van de ruitenwissers voor  
INT/LA-schakelaar van de ruitenwissers voor  


Hoe kunt u de testmode 2 verlaten


OPMERKING: Om de testmode 2 te verlaten moet u de MPCS-kortsluitstekker langer dan tien seconden losmaken van de stekker van het multiplex regelsysteem of de contactschakelaar UIT zetten.