Benodigd speciaal gereedschap
Gereedschapsset koppeling uitlijnen ( 07PAF-0020000)
1. | Controleer de hoogte van de diafragmaveervingers met behulp van de klokmicrometer (A). Als de hoogte boven de slijtagegrens ligt, de drukplaat vervangen.
|
2. | Het speciaal gereedschap inbouwen.
|
3. | Draai de bevestigingsbouten (A) van de drukplaat in een aantal stappen in een kruiselings patroon los, om kromtrekken te voorkomen, en verwijder vervolgens de drukplaat (B). |
4. | Inspecteer het oppervlak van de drukplaat (A) op slijtage, scheuren en brandplekken.
|
5. | Inspecteer de diafragmaveervingers (B) op slijtage aan het contactvlak van het druklager. |
6. | Controleer op kromtrekken met een rei (A) en een voelermaat (B). Meet op verscheidene plaatsen langs de drukplaat (C). Als de kromtrekking groter is dan de slijtagegrens, de drukplaat vervangen.
|
7. | Verwijder de koppelingsplaat en het speciaal gereedschap.
|
8. | Inspecteer de voering van de koppelingsplaat op tekenen van slippen of olie. Als de koppelingsplaat zwart verbrand is of druipt van de olie, de plaat vervangen. |
9. | Meet de dikte van de koppelingsplaat. Als de dikte minder is dan de slijtagegrens, de koppelingsplaat vervangen.
|
10. | Meet aan beide zijden de dikte van de koppelingsplaatvoering (A) vanaf het voeringsoppervlak tot aan de klinknagels (B). Als de gemeten waarde lager ligt dan de slijtagegrens, de koppelingsplaat vervangen.
|
1. | Draai de binnenring van het taatslager rond met uw vinger. Het taatslager dient soepel en geluidloos te draaien. Controleer of de buitenring van de taatslager stevig in het vliegwiel past. Als de ring niet soepel, geluidloos draait of niet goed in de krukas past, moet de taatslager worden vervangen.
|
1. | Verwijder het taatslager (A) met het speciaal gereedschap.
|
2. | Monteer het nieuwe taatslager (A) in de krukas met het speciaal gereedschap. Breng op het lager een lichte laag olie aan.
|
1. | Inspecteer de tanden van de starterkrans op slijtage en beschadiging. |
2. | Inspecteer het pasvlak met de koppelingsplaat van het vliegwiel op slijtage, scheuren en brandplekken. |
3. | Meet met een klokmicrometer (B) de slingering van het vliegwiel (A), waarbij het vliegwiel ten minste twee volle omwentelingen moet maken met de motor geïnstalleerd. Druk bij het draaien steeds tegen het vliegwiel ter compensatie van de drukringruimte van de as. Als de slingering meer bedraagt dan de slijtagegrens, het vliegwiel vervangen en daarna moet de slingering opnieuw worden gecontroleerd. Vlakken van het vliegwiel wordt niet aangeraden.
|
1. | Speciaal gereedschap inbouwen.
|
2. | Verwijder de bevestigingsbouten van het vliegwiel kruiselings in enkele stappen, en verwijder dan het vliegwiel. |
3. | Monteer het vliegwiel op de krukas, en draai de bevestigingsbouten handvast. |
4. | Monteer het speciaal gereedschap, draai daarna de bevestigingsbouten van het vliegwiel kruiselings in enkele stappen aan.
|
1. | Monteer de starterkranshouder.
|
2. | Breng ureumvet UM264 (P/N 41211-PY5-305) aan op de spieën (A) van de koppelingsplaat (B), en monteer vervolgens de koppelingsplaat met behulp van het speciaal gereedschap. |
3. | Monteer de drukplaat (A) en draai de bevestigingsbouten (B) handvast aan.
|
4. | Draai de bevestigingsbouten kruislings aan. Draai de bouten in een paar stappen aan om kromtrekken van de diafragmaveer te voorkomen.
|
5. | Verwijder het speciaal gereedschap. |
6. | Controleer of de diafragmaveervingers allemaal dezelfde hoogte hebben. |
1. | Verwijder de koppelingsvork (A) van het koppelingshuis (B) door de stelveer van de koppelingsvork (C) met een tang in te knijpen. Verwijder het druklager (D).
|
2. | Controleer het druklager op speling door hem handmatig rond te draaien. Vervang het druklager als er te veel speling is. OPMERKING: Het koppelingsdruklager is ingepakt met vet. Spoel het lager niet schoon in een oplosmiddel.
|
3. | Breng ureumvet UM264 (P/N 41211-PY5-305) aan op de koppelingsvork (A), de koppelingsvorkbout (B), het koppelingslager (C), en de druklagergeleider (D) in de gearceerde delen.
|
4. | Schuif de koppelingsvork tussen de druklagerpallen, monteer het druklager op de primaire as en steek de koppelingsvork door het gat in het koppelingshuis. |
5. | Lijn de inkeping van de koppelingsvork uit met de bout, en druk hem er recht overheen. |
6. | Beweeg de koppelingsvork (A) naar rechts en naar links om te controleren of hij goed tegen het druklager (B) zit, en of het druklager soepel schuift.
|