F-CAN storingzoeken

OPMERKING: Informatie aangeduid met een asterisk (*) is van toepassing op de CANL-lijn.

1.Zet de contactschakelaar UIT.

2.Overbrug de SCS kabel met de HDS.

3.Maak de ECM-stekker A (44-pins) los en maak vervolgens de HDS los.

4.Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.

 

Is er ongeveer 108-132 W?


JA - Ga naar 35.


NEE - Ga naar 5.

5.Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los.

6.Maak de 37-pins stekker van de VSA modulator-regeleenheid en de 4-pins stekker van de gierhoek-/zijdelingse-versnellingssensor los.

7.Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins)

8.Maak bij auto's met EPS-systeem de EPS regeleenheidstekker D (28-pins) los.

9.Controleer op doorverbinding tussen stekkeraansluitingen A36 en A37 van ECM.

 

Is er doorverbinding?


JA - Repareer kortsluiting in de bedrading tussen de ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37 *.n


NEE - Ga naar 10.

10.Verbind ECM-stekkeraansluiting A36 en de carrosseriemassa met een hulpdraad.

 

11.Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 1 van de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) en de carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Ga naar 12.


NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A36) en de regelmodule voor instrumenten(tach.)n

12.Controleer op doorverbinding tussen aansluiting Nr. 39 van de 46-pins stekker van de VSA-regeleenheid en de carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Ga naar 13.


NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A36) en de regeleenheid VSA-modulatorn

13.Controleer op doorverbinding tussen de aansluiting nr. 11 van de stekker A (28-pins) van de SRS-eenheid en de carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Ga naar 14.


NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A36) en de SRS-eenheid.n

14.Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 1 van stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid en de carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Ga naar 15.


NEE - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen ECM (A36) en EPS-regeleenheid.n


15.Verwijder de hulpdraad van de ECM-stekker A (44-pins).

16.Verbind ECM-stekkeraansluiting A37 en de carrosseriemassa met een hulpdraad.

 

17.Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 19 van de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) en de carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Ga naar 18.


NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A37) en de regelmodule voor instrumenten(tach.)n

18.Controleer op doorverbinding tussen aansluiting Nr. 38 van de 46-pins stekker van de VSA-regeleenheid en de carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Ga naar 19.


NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A37) en de regeleenheid VSA-modulatorn


19.Controleer op doorverbinding tussen de aansluiting nr. 12 van de stekker A (28-pins) van de SRS-eenheid en de carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Ga naar 20.


NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A37) en de SRS-eenheid.n

20.Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 15 van stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid en de carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Ga naar 21.


NEE - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen ECM (A37) en EPS-regeleenheid.n

21.Sluit de 36-pins stekker van de regelmodule voor instrumenten (tach.) opnieuw aan.

22.Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.

 

Is er ongeveer 108-132 W?


JA - Ga naar 23.


NEE - Vervang door een meterregeleenheid (tach) waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke meterregelmodule (tach).n

23.Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los.

24.Sluit de 46-pins stekker van de VSA-modulatorregeleenheid opnieuw aan.

25.Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.

 

Is er ongeveer 2,34-2,86 k W?


JA - Ga naar 26.


NEE - Vervang deze door een VSA-modulatoreenheid waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke VSA-modulator-regeleenheid.n


26.Maak de 46-pins stekker van de VSA-modulatorregeleenheid los.

27.Sluit de 4-pins stekker van de gierhoek/laterale acceleratiesensor weer aan.

28.Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.

 

Is er ongeveer 2,34-2,86 k W?


JA - Ga naar 29.


NEE - Vervangen door een gierhoeksensor/laterale acceleratiesensor waarvan u zeker weet dat deze goed is Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke gierhoek/laterale acceleratiesensor.n

29.Maak de 46-pins stekker van de VSA modulator-regeleenheid en de 4-pins stekker van de gierhoek-/zijdelingse-versnellingssensor los.

30.Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins)

31.Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.

 

Is er ongeveer 2,34-2,86 k W?


JA - Ga naar 32.


NEE - Vervang deze door een SRS-eenheid waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke SRS-eenheid.n

32.Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins)

33.Ontkoppel stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid

34.Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.

 

Is er ongeveer 2,34-2,86 k W?


JA - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCMn


NEE - Vervang door een EPS-regeleenheid waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke EPS-regeleenheid.n

35.Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los.

36.Maak de 46-pins stekker van de VSA modulator-regeleenheid en de 4-pins stekker van de gierhoek-/zijdelingse-versnellingssensor los.

37.Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins)

38.Ontkoppel stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid

39.Controleer op doorverbinding tussen stekkeraansluiting A36 van ECM en carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Repareer de kortsluiting in de draad tussen de ECM stekkeraansluiting A36 en de meterregelmodule (toerenteller), de VSA modulatorregeleenheid, de gierhoek-/zijdelingse-versnellingssensor, de SRS eenheid, de EPS regeleenheid, of de DLC.n


NEE - Ga naar 40.

40.Controleer op doorverbinding tussen stekkeraansluiting A37 van ECM en carrosseriemassa.

 

Is er doorverbinding?


JA - Repareer de kortsluiting in de draad tussen de ECM stekkeraansluiting A37 en de meterregelmodule (toerenteller), de VSA modulatorregeleenheid, de gierhoek-/zijdelingse-versnellingssensor, de SRS eenheid, de EPS regeleenheid, of de DLC.n


NEE - Ga naar 41.

41.Maak alle stekkers en de accu weer vast.

42.Sluit de HDS aan op de DLC.

43.Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los.

44.Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan.

Kan de HDS het voertuig herkennen?


JA - Vervang de meterregelmodule (toeren).n


NEE - Ga naar 45.


45.Zet de contactschakelaar UIT.

46.Sluit de 36-pins stekker van de regelmodule voor instrumenten (tach.) opnieuw aan.

47.Maak de 46-pins stekker van de VSA-modulatorregeleenheid los.

48.Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan.

Kan de HDS het voertuig herkennen?


JA - Vervang de VSA-modulatorregeleenheid.n


NEE - Ga naar 49.


49.Zet de contactschakelaar UIT.

50.Sluit de 46-pins stekker van de VSA-modulatorregeleenheid opnieuw aan.

51.Maak de 4-pins stekker los van de gierhoeksensor/laterale acceleratiesensor.

52.Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan.

Kan de HDS het voertuig herkennen?


JA - Vervang de gierhoeksensor/laterale acceleratiesensor.n


NEE - Ga naar 53.

53.Zet de contactschakelaar UIT.

54.Sluit de 46-pins stekker van de VSA modulator-regeleenheid en de 4-pins stekker van de gierhoek-/zijdelingse-versnellingssensor weer aan.

55.Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins)

56.Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan.

Kan de HDS het voertuig herkennen?


JA - Vervang de SRS-eenheid.n


NEE - Ga naar 57.


57.Zet de contactschakelaar UIT.

58.Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins)

59.Ontkoppel stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid

60.Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan.

Kan de HDS het voertuig herkennen?


JA - Vervang de EPS-regeleenheid.n


NEE - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCMn