Gebruikte motorolie kan huidkanker veroorzaken als deze herhaaldelijk langdurig met de huid in contact komt. Alhoewel de kans hierop gering is, tenzij u dagelijks met afgewerkte olie in aanraking komt, verdient het aanbeveling om direct na de werkzaamheden de handen grondig met water en zeep te wassen. |
Smeerpunten | Smeermiddel | |
---|---|---|
A | Motor (europees model) | Gebruik altijd originele Honda-motorolie, ACEA A1/B1 of ACEA A3/B3 ACEA/SAE -viscositeit: Zie tabel. |
Motor (met uitzondering van europees model) | Gebruik altijd API-gebruiksgradatie SL of hoger SAE-viscositeit: Zie tabel. | |
B | Handgeschakelde transmissie | Honda transmissievloeistof voor handgeschakelde transmissies (MTF) Gebruik altijd Honda MTF*1. Motorolie kan daarentegen het schakelen moeizamer maken omdat het niet de juiste toevoegingsmiddelen bevat. |
C | Remsysteem (inclusief ABS/VSA-leiding) | Gebruik altijd originele Honda DOT 3 of DOT 4*2 remvloeistof. Wij raden originele Honda-remvloeistof aan. Een andere remvloeistof dan die van Honda kan corrosie veroorzaken en de levensduur van het systeem verkorten. |
D | Koppelingsleiding | Gebruik altijd originele Honda DOT 3 of DOT 4*2 remvloeistof. |
E F G H I J K L | Ontkoppelvork Accupolen Rembekrachtigergaffel Koppelingshoofdcilindergaffel Schakelhefboom Brandstoftankklep Motorkapscharnieren en -slot Achterklepscharnieren en -slot | Universeel vet |
M N | Keerringen remklauwzuiger Schakelkabeluiteinden | Siliconenvet |
O | Stofkeerringen remklauwzuiger, zuigerpennen en -stofkappen | Rubbersmeervet |
P | Airconditioningcompressor | Compressorolie: SANDEN SP-10 (P/N 38897-P13-003, 38898-P13-003 of 38899-P13-A01) Voor koelmiddel HFC-134a (R-134a) |
*1: | Als er geen originele Honda MTF-olie verkrijgbaar is, kan als tijdelijke vervanging een motorolie met API-klasse SL of hoger en een viscositeit van SAE 10W -30 of 10W-40 worden gebruikt. |
*2: | Wij raden originele Honda-remvloeistof aan. Een andere remvloeistof dan die van Honda kan corrosie veroorzaken en de levensduur van het systeem verkorten. |
OPMERKING: De tekening toont de uitvoering met het stuur rechts; de uitvoering met het stuur links is symmetrisch.