1. | Als de motor niet meer in de wagen is, ga dan naar 10. |
2. | Verwijder de aandrijfriem (met A/C). |
3. | Verwijder de stekker van de airco-compressorkoppeling, en verwijder vervolgens de airco-compressor zonder de aircoslangen los te maken (met A/C). |
4. | Til het voertuig omhoog tot de hoogste stand. |
5. | Verwijder het motoronderdeksel. |
6. | Tap de motorolie af. |
7. | Steun de motor met een houtblok van 300 x 300 x 25 mm en een krik onder de oliepan. OPMERKING: Zet de krik niet onder het midden van de oliepan om beschadiging van de oliepan te voorkomen. |
8. | Demonteer de onderste dwarsstang. |
9. | Verwijder de krik. |
10. | Verwijder de oliepeilsensorkappen (A), en koppel vervolgens de stekker van de oliepeilsensor (B) los.
|
11. | Verwijder de bout (C) waarmee de kabelboomhouder vastzit. |
12. | Verwijder de peilstok en verwijder vervolgens de peilstokbuis.
|
13. | Verwijder het koppelingsdeksel (A), en verwijder de twee bevestigingsbouten (B) van de transmissie.
|
14. | Verwijder de motorbeschermplaat (A) aan de onderkant en de oliepandeksel (B).
|
15. | Verwijder de bevestigingsbouten van de oliepomp. |
16. | Plaats een platte schroevendraaier op de aangegeven plaatsen, en maak de oliepan los van het blok.
|
17. | Verwijder de oliepan. |