1. | Zet de contactschakelaar AAN (II). |
2. | Voer de zelfdiagnoseprocedure uit voor de metereenheid. Knippert het MIL-lampje? JA - Ga naar 3. NEE - Vervang de meterregelmodule (toerenteller) door een exemplaar waarvan u zeker weet dat deze goed is en controleer opnieuw. Als het MIL-circuit in orde is, moet u het oorspronkelijke instrumentenpaneel (tachometer) vervangen.n |
3. | Sluit de HDS aan op de DLC. |
4. | Controleer de SCS in de DATALIJST met de HDS. Wordt er kortsluiting aangegeven? JA - Ga naar 5. NEE - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCMn |
5. | Zet de contactschakelaar UIT. |
6. | Maak de ECM-stekker A (44-pins) los en maak vervolgens de HDS los. |
7. | Doorverbinding controleren tussen stekkeraansluiting A31 van ECM en carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Repareer kortsluiting in de bedrading tussen ECM (A31) en de SRS-eenheid en de DLC.n NEE - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCMn |