1. | Zet de contactschakelaar UIT. |
2. | Overbrug de SCS kabel met de HDS. |
3. | Maak de ECM-stekker A (44-pins) los en maak vervolgens de HDS los. |
4. | Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.
Is de weerstand circa 108-132 W? JA - Ga naar 40. NEE - Ga naar 5. |
5. | Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los. |
6. | Ontkoppel de 26-pins stekker van de ABS-modulator-regeleenheid (of de 46-pins stekker van de VSA-modulator-regeleenheid en de 4-pins stekker van de giersnelheid/laterale versnellingssensor). |
7. | Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins) |
8. | Ontkoppel stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid |
9. | Controleer op doorverbinding tussen stekkeraansluitingen A36 en A37 van ECM.
Is er doorverbinding? JA - Repareer kortsluiting in de bedrading tussen de ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37 *.n NEE - Ga naar 10. |
10. | Verbind ECM-stekkeraansluiting A36 en de carrosseriemassa met een hulpdraad.
|
11. | Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 1 van de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A36) en de regelmodule voor instrumenten(tach.)n |
12. | Controleer op doorverbinding tussen 26-pins stekkeraansluiting nr. 12 van de ABS-regeleenheid en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 14. NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A36) en de regeleenheid ABS-modulatorn |
13. | Controleer op doorverbinding tussen aansluiting Nr. 39 van de 46-pins stekker van de VSA-regeleenheid en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 14. NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A36) en de regeleenheid VSA-modulatorn |
14. | Controleer op doorverbinding tussen de aansluiting nr. 11 van de stekker A (28-pins) van de SRS-eenheid en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 15. NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A36) en de SRS-eenheid.n |
15. | Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 1 van stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 16. NEE - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen ECM (A36) en EPS-regeleenheid.n |
16. | Verwijder de hulpdraad van de ECM-stekker A (44-pins). |
17. | Verbind ECM-stekkeraansluiting A37 en de carrosseriemassa met een hulpdraad.
|
18. | Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 19 van de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A37) en de regelmodule voor instrumenten(tach.)n |
19. | Controleer op doorverbinding tussen 26-pins stekkeraansluiting nr. 1 van de ABS-regeleenheid en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 21. NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A37) en de regeleenheid ABS-modulatorn |
20. | Controleer op doorverbinding tussen aansluiting Nr. 38 van de 46-pins stekker van de VSA-regeleenheid en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 21. NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A37) en de regeleenheid VSA-modulatorn |
21. | Controleer op doorverbinding tussen de aansluiting nr. 12 van de stekker A (28-pins) van de SRS-eenheid en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 22. NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (A37) en de SRS-eenheid.n |
22. | Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 15 van stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 23. NEE - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen ECM (A37) en EPS-regeleenheid.n |
23. | Sluit de 36-pins stekker van de regelmodule voor instrumenten (tach.) opnieuw aan. |
24. | Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.
Is er ongeveer 108-132 W? JA - NEE - Vervang door een meterregeleenheid (tach) waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke meterregelmodule (tach).n |
25. | Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los. |
26. | Maak de 26-pins stekker van de ABS-modulator-regeleenheid weer vast. |
27. | Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.
Is er ongeveer 2,34-2,86 k W? JA - Ga naar 34. NEE - Vervang met een ABS-modulator-regeleenheid waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke ABS-modulator-regeleenheid.n |
28. | Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los. |
29. | Sluit de 46-pins stekker van de VSA-modulatorregeleenheid opnieuw aan. |
30. | Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.
Is er ongeveer 2,34-2,86 k W? JA - Ga naar 31. NEE - Vervang deze door een VSA-modulatoreenheid waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke VSA-modulator-regeleenheid.n |
31. | Maak de 46-pins stekker van de VSA-modulatorregeleenheid los. |
32. | Sluit de 4-pins stekker van de gierhoek/laterale acceleratiesensor weer aan. |
33. | Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.
Is er ongeveer 2,34-2,86 k W? JA - Ga naar 34. NEE - Vervangen door een gierhoeksensor/laterale acceleratiesensor waarvan u zeker weet dat deze goed is Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke gierhoek/laterale acceleratiesensor.n |
34. | Ontkoppel de 26-pins stekker van de ABS-modulator-regeleenheid (of de 46-pins stekker van de VSA-modulator-regeleenheid en de 4-pins stekker van de gierhoek/laterale acceleratiesensor). |
35. | Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins) |
36. | Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.
Is er ongeveer 2,34-2,86 k W? JA - Ga naar 37. NEE - Vervang deze door een SRS-eenheid waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke SRS-eenheid.n |
37. | Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins) |
38. | Ontkoppel stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid |
39. | Meet de weerstand tussen ECM-stekkeraansluitingen A36 en A37.
Is er ongeveer 2,34-2,86 k W? JA - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCMn NEE - Vervang door een EPS-regeleenheid waarvan u zeker weet dat deze goed is. Als de HDS het voertuig identificeert, vervang de oorspronkelijke EPS-regeleenheid.n |
40. | Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los. |
41. | Ontkoppel de 26-pins stekker van de ABS-modulator-regeleenheid (of de 46-pins stekker van de VSA-modulator-regeleenheid en de 4-pins stekker van de gierhoek/laterale acceleratiesensor). |
42. | Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins) |
43. | Ontkoppel stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid |
44. | Controleer op doorverbinding tussen stekkeraansluiting A36 van ECM en carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Repareer kortsluiting in de bedrading tussen de ECM-stekkeraansluiting A36 en de meterregelmodule (tach), de ABS-modulator-regeleenheid, de VSA-modulator-regeleenheid, de gierhoek/laterale acceleratiesensor, de SRS-eenheid, de EPS-regeleenheid of de DLC.n NEE - Ga naar 45. |
45. | Controleer op doorverbinding tussen stekkeraansluiting A37 van ECM en carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Repareer kortsluiting in de bedrading tussen de ECM-stekkeraansluiting A37 en de meterregelmodule (tach), de ABS-modulator-regeleenheid, de VSA-modulator-regeleenheid, de gierhoek/laterale acceleratiesensor, de SRS-eenheid, de EPS-regeleenheid of de DLC.n NEE - Ga naar 46. |
46. | Maak alle stekkers en de accu weer vast. |
47. | Sluit de HDS aan op de DLC. |
48. | Maak de 36-pins stekker van de meterregeleenheid (toerenteller) los. |
49. | Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan. Identificeert de HDS het voertuig? JA - Vervang de meterregelmodule (toeren).n NEE - |
50. | Zet de contactschakelaar UIT. |
51. | Sluit de 36-pins stekker van de regelmodule voor instrumenten (tach.) opnieuw aan. |
52. | Maak de 26-pins stekker van de ABS-modulator-regeleenheid los. |
53. | Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan. Identificeert de HDS het voertuig? JA - Vervang de ABS-modulatorregeleenheid.n NEE - Ga naar 62. |
54. | Zet de contactschakelaar UIT. |
55. | Sluit de 36-pins stekker van de regelmodule voor instrumenten (tach.) opnieuw aan. |
56. | Maak de 46-pins stekker van de VSA-modulatorregeleenheid los. |
57. | Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan. Identificeert de HDS het voertuig? JA - Vervang de VSA-modulatorregeleenheid.n NEE - Ga naar 58. |
58. | Zet de contactschakelaar UIT. |
59. | Sluit de 46-pins stekker van de VSA-modulatorregeleenheid opnieuw aan. |
60. | Maak de 4-pins stekker los van de gierhoeksensor/laterale acceleratiesensor. |
61. | Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan. Identificeert de HDS het voertuig? JA - Vervang de gierhoeksensor/laterale acceleratiesensor.n NEE - Ga naar 62. |
62. | Zet de contactschakelaar UIT. |
63. | Maak de 26-pins stekker van de ABS-modulator-regeleenheid (of de 46-pins stekker van de VSA-modulator-regeleenheid en de 4-pins stekker van de gierhoek/laterale acceleratiesensor) weer vast. |
64. | Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins) |
65. | Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan. Identificeert de HDS het voertuig? JA - Vervang de SRS-eenheid.n NEE - Ga naar 66. |
66. | Zet de contactschakelaar UIT. |
67. | Ontkoppel de SRS-eenheid stekker A (28-pins) |
68. | Ontkoppel stekker D (28-pins) van de EPS-regeleenheid |
69. | Zet de contactschakelaar AAN (II), en zet de HDS aan. Identificeert de HDS het voertuig? JA - Vervang de EPS-regeleenheid.n NEE - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCMn |