1. | Zet de contactschakelaar UIT. |
2. | Sluit de HDS aan op de DLC. OPMERKING: Zorg dat de HDS op de juiste manier aan de DLC is aangesloten. |
3. | Zet de contactschakelaar AAN (II), en lees de HDS af. Identificeert de HDS het voertuig? JA - Ga naar 4. NEE - Ga naar 23. |
4. | Controleer op Tijdelijke DTC's of DTC's in het PGM-FI-systeem met de HDS. Worden Tijdelijke DTC's of DTC's aangegeven? JA - Ga naar storingzoeken voor de aangegeven DTC.n NEE - Ga naar 5. |
5. | Zet de contactschakelaar UIT. |
6. | Zet de contactschakelaar op AAN (II) en controleer het SRS-controlelampje. Blijft het SRS-controlelampje aan? JA - Ga naar de algemene informatie voor het oplossen van problemen van het SRS-systeem.n NEE - |
7. | Zet de contactschakelaar UIT. |
8. | Zet de contactschakelaar op AAN (II) en controleer het ABS-controlelampje. Blijft het ABS-controlelampje branden? JA - Ga naar de algemene informatie voor het oplossen van problemen van het ABS-systeem.n NEE - Ga naar 11. |
9. | Zet de contactschakelaar UIT. |
10. | Zet de contactschakelaar op AAN (II) en controleer het VSA-controlelampje. Blijft het VSA-controlelampje branden? JA - Ga naar de algemene informatie voor het oplossen van problemen van het VSA-systeem.n NEE - Ga naar 11. |
11. | Zet de contactschakelaar UIT. |
12. | Zet de contactschakelaar op AAN (II) en controleer het EPS-controlelampje. Blijft het EPS-controlelampje branden? JA - Ga naar de algemene informatie voor het oplossen van problemen van het EPS-systeem.n NEE - Ga naar 13. |
13. | Zet de contactschakelaar UIT. |
14. | Zet de contactschakelaar op AAN (II) en controleer het controlelampje van de immobilisator. Blijft de immobilisator branden of knippert hij? JA - Ga naar het hoofdstuk oplossen van problemen van het immobilisatorsysteem.n NEE - Ga naar 15. |
15. | Voer de zelfdiagnoseprocedure uit voor de metereenheid. |
16. | Controleer het B-CAN-systeem op DTC's zonder de HDS. Worden er B-CAN DTC's aangegeven? JA - Ga naar storingzoeken voor de aangegeven DTC.n NEE - Ga naar 17. |
17. | Zet de contactschakelaar UIT. |
18. | Koppel de HDS los van de DLC. |
19. | Controleer op doorverbinding tussen DLC aansluiting nr. 7 en de carrosseriemassa.
Bedraagt de weerstand 5 W of minder? JA - Ga naar 20. NEE - Ga naar 21. |
20. | Blijf controleren op doorverbinding tussen DLC-aansluiting nr. 7 en de carrosseriemassa, als u deze onderdelen per stuk ontkoppelt:
Wordt de doorverbinding opgeheven als een van de bovenstaande onderdelen wordt losgekoppeld? JA - Vervang het onderdeel dat een draadbreuk veroorzaakte toen het werd ontkoppeld.n NEE - Repareer kortsluiting in de bedrading tussen de DLC (K-leiding) en de ABS-modulator-regeleenheid (met ABS-systeem), de VSA-modulator-regeleenheid (met VSA-systeem), de SRS-eenheid, de EPS-regeleenheid, de regeleenheid zonder sleutel van de immobilisator, de audioeenheid of de zekering/relaiskast onder het dashboard.n |
21. | Verbind stekkeraansluiting nr. 7 van de DLC en de carrosseriemassa met een hulpdraad.
|
22. | Controleer op doorverbinding tussen carrosseriemassa en deze stekkeraansluitingen:
Is er doorverbinding tussen de DLC-aansluiting en elke aansluiting in het schema? JA - Vervang de eenheid die geen verbinding met de HDS kan maken.n NEE - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen de DLC (K-leiding) en de juiste stekker.n |
23. | Voer de zelfdiagnoseprocedure uit voor de metereenheid. |
24. | Controleer het B-CAN-systeem op DTC's zonder de HDS. Wordt DTC B1168, B1169 en/of B1178 aangegeven? JA - Ga naar 37. NEE - Ga naar 25. |
25. | Zet de contactschakelaar UIT. |
26. | Koppel de HDS los van de DLC. |
27. | Meet de spanning tussen DLC-aansluiting nr. 16 en de carrosseriemassa.
Is er accuspanning? JA - Ga naar 28. NEE - Repareer de breuk in de kabel tussen aansluiting nr. 16 van de DLC en zekering nr. 16 RESERVE (15 A) in het zekeringen-/relaiskastje onder de motorkap.n |
28. | Meet de spanning tussen de aansluitingen nr. 4 en 16 van de DLC.
Is er accuspanning? JA - Ga naar 29. NEE - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen DLC aansluiting nr. 4 en de carrosseriemassa.(met stuur links: G502, RHD: G503).n |
29. | Sluit de HDS aan op de DLC. |
30. | Verwijder de accu. |
31. | Maak de ECM A stekker los (44-pins). |
32. | Koppel de HDS los van de DLC. |
33. | Verbind stekkeraansluiting nr. 6 van de DLC en de carrosseriemassa met een hulpdraad.
|
34. | Controleer op doorverbinding tussen stekkeraansluiting A36 van ECM en carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 35. NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen aansluiting nr. 6 van de ECM (A36) en de DLC.n |
35. | Verbind stekkeraansluiting nr. 14 van de DLC en de carrosseriemassa met een hulpdraad.
|
36. | Controleer op doorverbinding tussen stekkeraansluiting A37 van ECM en carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCMn NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen aansluiting nr. 14 van de ECM (A37) en de DLC.n |
37. | Probeer de motor te starten. Start de motor en blijft hij stationair soepel lopen? JA - Ga naar het hoofdstuk problemen oplossen van het F-CAN-circuit.n NEE - Ga naar 38. |
38. | Zet de contactschakelaar UIT. |
39. | Controleer zekering nr. 2 IG MAIN (50 A) in het zekeringen-/relaiskastje onder de motorkap. Is de zekering in orde? JA - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen zekering nr. 2 IG MAIN (50 A) en de contactschakelaar. Als de draad in orde is, ga dan naar 40. NEE - Repareer de kortsluiting in de bedrading tussen zekering nr. 2 IG MAIN (50 A) en het zekeringen-/relaiskastje onder de motorkap. Vervang ook zekering nr. 2 IG MAIN (50 A).n |
40. | Controleer zekering nr. 9 IGP (15 A) in het zekeringen-/relaiskastje onder de motorkap. Is de zekering in orde? JA - Ga naar 45. NEE - Ga naar 41. |
41. | Verwijder de accu. |
42. | Maak de ECM A stekker los (44-pins). |
43. | Controleer op doorverbinding tussen stekker A8 van de ECM en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 44. NEE - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCM Vervang ook zekering nr. 9 IGP (15 A).n |
44. | Blijf controleren op doorverbinding tussen ECM-aansluiting nr. 8 en de carrosseriemassa, als u deze onderdelen per stuk ontkoppelt:
Wordt de doorverbinding opgeheven als een van de bovenstaande onderdelen wordt losgekoppeld? JA - Vervang het onderdeel dat een draadbreuk veroorzaakte toen het werd ontkoppeld. Vervang ook zekering nr. 9 IGP (15 A).n NEE - Repareer kortsluiting in de bedrading tussen de ECM (A8) en PGM-FI hoofdrelais 2 (BRANDSTOFPOMP), de injector, de CKP-sensor, de CMP-sensor of de zekering/relaiskast onder de motorkap. Vervang ook zekering nr. 9 IGP (15 A).n |
45. | Controleer zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A) in de zekering-/relaiskast onder het dashboard. Is de zekering in orde? JA - Ga naar 56. NEE - Ga naar 46. |
46. | Verwijder de accu. |
47. | Maak ECM-stekker C (44-pins) los. |
48. | Doorverbinding controleren tussen stekker C36 van de ECM en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 49. NEE - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCM Vervang ook zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A).n |
49. | Verwijder het PGM-Fl hoofdrelais 2 (BRANDSTOFPOMP) (A) van de zekering-/relaiskast onder het dashboard.
|
50. | Doorverbinding controleren tussen stekker C36 van de ECM en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Reparaar de draadbreuk in de bedrading tussen de zekering van de ECM (C9) en de zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A), tussen de zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A) en PGM-FI hoofdrelais 2 (BRANDSTOFPOMP) of tussen de regeleenheid van de immobilisator. Vervang ook zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A).n NEE - Ga naar 51. |
51. | Maak het toegangspaneel in de bodem los en verwijder het. |
52. | Maak de 4-pins stekker van de brandstofpomp los. |
53. | Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 2 van de 4-pins stekker van de brandstofpomp en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Repareer kortsluiting in de bedrading tussen brandstofpomp en PGM-FI hoofdrelais 2 (BRANDSTOFPOMP). Vervang ook zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A).n NEE - Ga naar 54. |
54. | Monteer het PGM-Fl hoofdrelais 2 (BRANDSTOFPOMP) (A) opnieuw aan de zekering-/relaiskast onder het dashboard.
|
55. | Controleer op doorverbinding tussen aansluiting nr. 2 van de 4-pins stekker van de brandstofpomp en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Vervang PGM-FI-hoofdrelais 2 (BRANDSTOFPOMP). Vervang ook zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A).n NEE - Controleer de brandstofpomp en vervang deze zo nodig. Vervang ook zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A).n |
56. | Verwijder de accu. |
57. | Maak de ECM stekkers A (44-pins) en C (44-pins) los. |
58. | Sluit een accu aan. |
59. | Zet de contactschakelaar AAN (II). |
60. | Meet de spanning tussen ECM-stekkeraansluiting C36 en de carrosseriemassa.
Is er accuspanning? JA - Ga naar 61. NEE - Repareer de draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (C36) en de zekering nr. 2 BRANDSTOFPOMP (15 A).n |
61. | Meet de spanning tussen ECM-stekkeraansluiting A6 en de carrosseriemassa.
Is er accuspanning? JA - Ga naar 66. NEE - Ga naar 62. |
62. | Zet de contactschakelaar UIT. |
63. | Koppel de accu los. |
64. | Maak de 20-pins stekker (wit) los van de zekeringen-/relaiskast onder de motorkap. |
65. | Controleer op doorverbinding tussen de ECM-stekkeraansluiting A6 en de aansluiting nr. 16 van de 20-pins stekker (wit) van de zekering/relaiskast onder de motorkap.
Is er doorverbinding? JA -
NEE - Repareer een draadbreuk in de bedrading tussen het zekering-/relaiskastje onder de motorkap en de ECM (A6).n |
66. | Zet de contactschakelaar UIT. |
67. | Koppel de accu los. |
68. | Maak de 20-pins stekker (wit) los van de zekeringen-/relaiskast onder de motorkap. |
69. | Controleer op doorverbinding tussen de ECM-stekkeraansluiting A8 en de aansluiting nr. 5 van de 20-pins stekker (wit) van de zekering/relaiskast onder de motorkap.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 70. NEE - Repareer een draadbreuk in de bedrading tussen het zekering-/relaiskastje onder de motorkap en de ECM (A6).n |
70. | Test PGM-FI-hoofdrelais 1. Is PGM-FI-hoofdrelais 1 in orde? JA - Ga naar 71. |
71. | Maak ECM-stekker B (44-pins) los. |
72. | Controleer op doorverbinding tussen carrosseriemassa en ECM-stekkeraansluitingen B1, B36, C2, C40 en C44 afzonderlijk.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 73. NEE - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen de ECM (B1, B36, C2, C40, C44) en G101.n |
73. | Doorverbinding controleren tussen stekker C13 van de ECM en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 74. NEE - Ga naar 75. |
74. | Blijf controleren op doorverbinding tussen ECM-aansluiting nr. C13 en de carrosseriemassa, als u deze onderdelen per stuk ontkoppelt:
Wordt de doorverbinding opgeheven als een van de bovenstaande onderdelen wordt losgekoppeld? JA - Vervang het onderdeel dat een draadbreuk veroorzaakte toen het werd ontkoppeld.n NEE - Repareer kortsluiting in de draad tussen de ECM (C13) en de MAP-sensor en de snelheidssensor van de uitgaande (secundaire) as.n |
75. | Doorverbinding controleren tussen stekker B18 van de ECM en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 76. NEE - Ga naar 77. |
76. | Blijf controleren op doorverbinding tussen ECM-aansluiting nr. B18 en de carrosseriemassa, als u de 6-pins stekker van de EGR-klep ontkoppelt: Is er doorverbinding? JA - Repareer kortsluiting in de draad tussen de ECM (B18) en de EGR-klep.n NEE - Vervang de EGR-klep.n |
77. | Doorverbinding controleren tussen stekker C12 van de ECM en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 78. NEE - Ga naar 79. |
78. | Blijf controleren op doorverbinding tussen ECM-aansluiting nr. C12 en de carrosseriemassa, als u de 6-pins stekker van de smoorklepcarrosserie ontkoppelt: Is er doorverbinding? JA - Repareer de kortsluiting in de bedrading tussen de ECM (C12) en de smoorklepcarrosserien NEE - Vervang het gasklephuis.n |
79. | Doorverbinding controleren tussen ECM stekkeraansluiting A25 en carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 80. NEE - Ga naar 81. |
80. | Blijf controleren op doorverbinding tussen ECM-aansluiting nr. A25 en de carrosseriemassa, als u de 6-pins stekker van de APP-sensor ontkoppelt: Is er doorverbinding? JA - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen ECM (A25) en APP-sensor An. NEE - Vervang de gaspedaaleenheid.n |
81. | Doorverbinding controleren tussen ECM stekkeraansluiting A24 en carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 82. NEE - Ga naar 83. |
82. | Blijf controleren op doorverbinding tussen ECM-aansluiting nr. A24 en de carrosseriemassa, als u de 6-pins stekker van de APP-sensor ontkoppelt: Is er doorverbinding? JA - Repareer draadbreuk in de bedrading tussen ECM (A24) en APP-sensor Bn. NEE - Vervang de gaspedaaleenheid.n |
83. | Controleer de doorverbinding tussen stekkeraansluiting A19 van de ECM en de carrosseriemassa.
Is er doorverbinding? JA - Ga naar 84. NEE - Update de ECM als deze niet de meest recente software heeft, of monteer een beslist-goede ECM en controleer opnieuw. Als het probleem/de melding verdwijnt bij een gegarandeerd goed werkende ECM/PCM, vervangt u de oorspronkelijke ECM/PCMn |
84. | Blijf controleren op doorverbinding tussen ECM-aansluiting nr. A19 en de carrosseriemassa, als u de 6-pins stekker van de druksensor van de klimaatregeling ontkoppelt: Is er doorverbinding? JA - Repareer kortsluiting in de draad tussen de ECM(A19) en de druksensor van de klimaatregeling.n |